Global Credit for Outlook 2020 and Culture
The Swiss Cooperation Office (SCO) in Mongolia aims to utilise a flexible and efficient tool to pilot new areas, forms and modalities of cooperation for the strategic strengthening of the programme in view of the development of the new Country strategy and post- 2020 cooperation. Culture projects will support local initiatives that strengthen cultural and artistic diversity.
Land/Region | Thema | Periode | Budget |
---|---|---|---|
Mongolei |
Landwirtschaft und Ernährungssicherheit Kultur & Bewusstsein für Entwicklungszusammenarbeit Klimawandel & Umwelt Migration Andere Wasser Beschäftigung & Wirtschaftsentwicklung Berufsbildung Menschenrechte nothemedefined
Landwirtschaftspolitik
Kultur & Freizeit Reduktion von Katastrophenrisiken DRR Umweltpolitik Migration allgemein (entwicklungspolitische Aspekte und Partnerschaften) Nicht spezifizierter Sektor Einsparung von Wasserressourcen Wasserhygiene Bewusstsein für Entwicklungszusammenarbeit KMU Förderung Biodiversität Berufsbildung Wassersektorpolitik Wasserversorgung Energieeinsparung & Effizienz Menschenrechte (inkl. Frauenrechte) |
01.07.2016
- 31.12.2018 |
CHF 1’590’000
|
- Central State of South East
- International Organisation for Migration
- Andere internationale oder ausländische NGO Norden
- Schweizerischer Privatsektor
- SDC Field Office
- United Nations Children’s Fund
- Weltbank - International Finance Corporation
-
Sektor nach Kategorisierung des Entwicklungshilfeekomitees der OECD WASSERVERSORGUNG & SIEDLUNGSHYGIENE
REGIERUNG UND ZIVILGESELLSCHAFT
OTHER SOCIAL INFRASTRUCTURE AND SERVICES
LANDWIRTSCHAFT
ALLGEMEINER UMWELTSCHUTZ
DISASTER PREVENTION AND PREPAREDNESS
Unallocated / Unspecified
BILDUNG
WASSERVERSORGUNG & SIEDLUNGSHYGIENE
INDUSTRIE
ALLGEMEINER UMWELTSCHUTZ
Unallocated / Unspecified
REGIERUNG UND ZIVILGESELLSCHAFT
ENERGIE
INDUSTRIE
ALLGEMEINER UMWELTSCHUTZ
Sub-Sektor nach Kategorisierung des Entwicklungshilfeekomitees der OECD Schutz von Wasserressourcen (inkl. Datenerfassung)
Sanitärversorgung
Ermöglichung der geregelten, sicheren und verantwortungsvollen Migration und Mobilität
Kultur und Freizeit
Politik und Verwaltung in der Landwirtschaft
Politik und Verwaltung im Umweltschutzbereich
Katastrophenprävention und Katastrophenschutz
Sectors not specified
Berufsbildung und Fertigkeitentraining
Politik und Verwaltung im Wasserbereich
Wassergrundversorgung
Sanitärversorgung
Förderung kleiner und mittlerer Unternehmen (KMU)
Biodiversität
Förderung des Bewusstseins für Entwicklungszusammenarbeit
Menschenrechte
Energy conservation and demand-side efficiency
Förderung kleiner und mittlerer Unternehmen (KMU)
Politik und Verwaltung im Umweltschutzbereich
Querschnittsthemen Menschenrechte
Projekt unterstützt schwerpunktmässig Verbesserungen in der Partnerorganisation
Unterstützungsform Projekt- und Programmbeitrag
Technische Zusammenarbeit einschliesslich Experten
Projektnummer 7F04319
Hintergrund |
Since 2005, the SCO in Ulaanbaatar has implemented four phases of the Small Action and Culture projects. Each phase has had a specific intervention focus. To date, the SCO has supported more than 100 Small Action and Culture projects that have primarily involved identifying and testing innovative ideas and approaches that complement the domains and cross-cutting themes of cooperation strategies. Culture projects have increased Swiss-Mongolian exchanges and have promoted an appreciation of Mongolia’s cultural heritage and traditions.
Mongolia is experiencing a marked economic slowdown following the mining boom of recent years. Despite the World Bank’s labelling of Mongolia as an upper middle-income country, the business environment is unstable, there is a high dependency on mining, and economic diversification is not occurring. Poverty rate decreases to 21% in 2014, but urban poverty is on the rise. The development of the new Country Strategy and post-2020 cooperation will ensure responsiveness and relevance to contextual changes via scoping missions, studies aimed at project identification, and assessments of risk, impact, sectors and context. |
Zielgruppen |
For the Outlook 2020 and Culture projects, the beneficiaries are the same as those identified in CS 2013-16 for Mongolia. Specific target groups will be identified according to the actions undertaken. |
Mittelfristige Wirkungen |
Outlook 2020 will identify and test new areas, modalities and forms of cooperation for the strengthening of programmes in accordance with the development of the new Country Strategy and post-2020 cooperation. The Culture Project will foster cultural and artistic diversity and encourage the creative use of art for social transformation and development in Mongolia. |
Resultate |
Erwartete Resultate: Outputs of the Outlook 2020 Project phase: 1. New areas influencing cooperation (such as 2. New forms of cooperation (such as 3. New modalities of cooperation (such as Culture projects: 4. Creative and authentic initiatives that 5. Initiatives that use art as a tool to address Resultate von früheren Phasen: Culture projects have contributed to the revival and appreciation of traditional cultural heritage and to the diversification of artistic and cultural expression in Mongolia. Small Action projects have contributed to the development and introduction of new products, and the launch of new, larger-scale development projects. |
Verantwortliche Direktion/Bundesamt |
DEZA |
Kreditbereich |
Entwicklungszusammenarbeit |
Projektpartner |
Vertragspartner Internationale Finanzinstitution (IFI) Internationale oder ausländische NGO Privatsektor Ausländische staatliche Institution Organisation der Vereinten Nationen (UNO) |
Budget | Laufende Phase Schweizer Beitrag CHF 1’590’000 Bereits ausgegebenes Schweizer Budget CHF 1’318’985 |
Projektphasen |
Phase 5 01.07.2016 - 31.12.2018 (Completed) Phase 4 01.01.2013 - 31.12.2016 (Completed) |